trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
 

2, Csiszolás, alapozás

 

A lakatolás után, következett az amire sokan azt mondják, hogy valahol itt lehet látni igazán, milyen messzire gurult el a gyógyszerem. Lehet benne valami, nem tagadom, ugyanakkor én pedig azt mondtam, hogy ha valamit csinálok, akkor az legyen tényleg jó, és igényes.

Karácsony napján visszakaptam az autót a lakatostól, és már aznap neki is álltam felcsiszolni a fémfelületeket rajta.
A művelet sok logikát, nem igényelt. Egyszerűen szükség volt hozzá egy flexre, sok-sok drótkorongra, sapkára, kesztyűre, szemüvegre, dupla ruhára, és áramra, valamint a család és a szomszédok mértéktelenül nagy tűrőképességére.

A két ünnep között sok minden mást nem csináltam, mint drótkorongoztam az autót. Sajnos ez nem megy egyik percről a másikra, de a türelem és a kellő kitartás meghozta a gyümölcsét.

 

1. A jobb hátsó doblemez

A művelet a rozsdamaróval kezdődött. A kocsin ahol rozsdapöttyöt találtam, azt rozsdamaróval kezeltem. A rozsdamaró nem csodaszer, egyszerűen a felületi rozsdát megbontja, és kellő kezeléssel megszüntethető a további korrodálás.

A rozsdamaró munkája után következett a drótkorong, és flex.

Csiszolás közben nem kis mennyiségű por keletkezik, ennek az eltüntetésére szolgál a kép bal oldalán látható csodamasina, ami az egész autó építését végigkísérte.

2. A padlólemez

Két-három nap csiszolás után, a családból már senkinek sem volt őszinte a mosolya, egyrészt ugye a karácsony, mint ünnep nem arra való, hogy dolgozzunk, másrészt ezt hallgatni egész nap… Na igen, nem csodálkoztam akkor sem rajtuk.

Ugyanakkor az én mosolyom sem volt őszinte már, hiszen a testem minden része kapott már egy-egy elszabadult drótkorong szálat, ami nem egy kellemes érzés.

3. A jobb hátsó doblemez

Csiszolás előtt a padlólemezről a gyárilag feltett szigetelőanyagot el kellett távolítani. Megpróbáltam először csavarhúzóval, majd a felx-el is, de utána inkább hallgattam a tanácsokra. Fogtam egy hőlégfúvót, és egy spaklit, és ezeknek a segítségével szedtem fel a gyári kátrányos hangcsillapítót a padlólemezről.

4. Tűzfal, padlólemez

2 napi munka után jutottam el odáig, hogy belülről a padlólemez, és a doblemezek fém tiszták lettek. És igazából, már akkor tudtam, hogy ez még csak a kezdet volt. Az előző autómnál ugyanezt előadtam, azaz belülről azt is fémtisztára felcsiszoltam, viszont ami most jött, arra még én sem voltam teljesen felkészülve.

5. A bal hátsó doblemez

6. A jobb hátsó doblemez
1 2 3
1.