trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
 


Az autónak voltak ugyan használható részei is, de mivel úgy döntöttem, hogy rendesen szeretném megcsinálni az autót, ezért amit lehetett azt cseréltünk az autón. Ilyenek voltak az ép duroplaszt sárvédők, a bal oldali ajtó, és a csomagtér tető. Ezzel a felsorolással véget is ért az ép alkatrészek listája.

6. A bal első sárvédőív

A képeken nem látszódnak a hátsó tornyok, amik szintén tőből voltak kirohadva, a jobb oldali sárvédő ívek, amik szintén olyan állapotban voltak, mint a másik oldal, valamint nem látható a csomagtartó lemez, amely erősen korrodált állapotban volt.

A lakatoshoz az autót augusztus közepén vittem át, majd újra december 24-én reggel került vissza hozzám, egyfajta karácsonyi ajándékként. Nos, az időterv már rögtön ugrott, és innentől egy ideig nem is mertem még csak gondolni sem arra, hogy vajon mikorra lesz újra működő autóm. Az egyedüli előnyöm az volt, hogy szinte mindenről megvolt pontosan az elképzelésem, hogy mit hogyan szeretnék majd az autón megcsinálni, ami úgy gondolom, nagy előnnyel járhat. Aki épített autót már az tudja, hogy egy-egy fix elképzelés mennyit jelenthet.

2005 decemberében tehát újra otthon volt az autó, azaz az üres kasztni, és elkezdhettem a felújítást.
A kocsihoz, amiből csak tudtam gyári új alkatrészeket szereztem, amiből pedig nem sikerült, abból maradt a szintén új, de után gyártott alkatrész. Így történt az, hogy az autón gyári új alsó, de után gyártott felső küszöbök vannak, gyári hátsó doblemezek, de után gyártott hattyúnyak.


A kocsin a következő egységek lettek kicserélve:
  1. hattyúnyak
  2. bal hátsó komplett doblemez
  3. jobb hátsó komplett doblemez
  4. bal oldali komplett küszöb (alsó, felső)
  5. jobb oldali komplett küszöb (alsó, felső)
  6. bal oldali index lemez
  7. középső küszöb
  8. középmerevítő
  9. első féldoblemezek

 

Hazaérkezve a lakatostól az autó így nézett ki:

 

7. jobb hátsó doblemez

Ahogy a képen látható gyári új doblemez került beépítésre, és ezen kívül némi változtatást is alkalmaztunk.


8. Hátsó merevítések


Felkerült néhány merevítés, ami a kasztni merevségét szolgáltatott javítani, valamint hátul oldalanként 2.5 cm-res szélesítés történt. Vannak autók ahol 4-5 cm-es szélesítésekkel dolgoznak, ami már elég feltűnő jelenség. Nálam inkább ez a kisebb szélesítés valósult meg, amivel a felnik már beférnek az autó alá, de átlag külső szemlélő nem látja a különbséget felszerelt sárvédőnél.

A hátsó merevítések meghajtott Lada küszöbből készültek. Az ötletet internetről sikerült ellesnem, néhányan előttem már alkalmazták ezt a megoldást.

9. Az első taposólemez

Ahogy korábban is írtam a tűzfal körüli taposólemez elég rossz állapotban volt, ezért azt teljes mértékben cserélni kellett. A képen látható még a középküszöb cseréjének nyoma is. Talán ez volt az az alkatrész, amihez nem kellett volna hozzányúlni sem, de mivel az autó alján minden más cserélve lett, ezért úgy döntöttem, hogy ebből is kap egy új darabot.

 

<Előző oldal

1 2 3 4
2.