trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
 

3. A Motor

 

Az alapozás után a következő műveletsor a motor, a váltó és az első futómű beépítése volt az autóba.
Ebben az állapotban még elég jól hozzáférhető minden az autóhoz, és ha bármit módosítani kell a karosszérián, akkor azt büntetlenül meg lehet tenni.

A váltó beépítését Tibke barátom valósította meg. Ő már többször megmutatta rátermettségét az ügyben, ezért fordultam hozzá.
Ekkor már 2006. január közepét írtuk, amikor is az autó trélerre került az összes beépítendő alkatrésszel együtt, és elindult Tibkéhez, akinél az autó a következő 2 hónapot töltötte.

Ez idő alatt én némi egészségügyi kényszerszüneten voltam, persze az időt kihasználva kerestem azokat az alkatrészeket a neten, amik még szükségesek voltak.
Így találtam meg a gumikat is az autóra, amit Németországból postai úton sikerült beszereznem.

1. Új gumik, megfelelő méretben :)

Kicsit bátortalan voltam, hiszen először vásároltam interneten keresztül, de szerencsére nem volt semmilyen fennakadás, és minden simán ment.

Az elkövetkezendő hetekben az internet, és a telefon segítségével szinte mindent sikerült megszerezni, ami a továbbhaladáshoz szükséges lesz, amikor ismét nekiállhatok majd az autónak.

Az autóhoz lényegében, amiből tudtam újat vásároltam, nem kevés örömet okozva ezzel az autóalkatrész kereskedőknek. Elég hosszú lista lenne, ha mindent egyesével leírnék, mi mindent vásároltam akkoriban.

2. Az új alkatrészek egyik része

Minden gumialkatrészből, minden csúszó, kopó alkatészből sikerült vagy gyári újat, vagy után gyártottat vásárolni (inkább az utóbbi volt jellemző sajnos).

3. Az új alkatrészek másikrésze

A gumialkatrészeken kívül új fékbetétek, fékcsövek, lengőkarok, tömítések, motorikus kopó elemeket vásároltam, de a legnagyobb örömöt a gyári teljesen új hengerfej beszerzése okozta, hiszen nem hittem, hogy ilyet még be lehet szerezni.

Természetesen elég sok olyan alkatrészt is megvettem, amire nem is volt a végén szükségem, hiszen vagy nem ez a típus került beépítésre, vagy egyszerűen az az alkatrész beépítésre sem került semmilyen formában. Ilyen volt a gyári karburátor felújító készlet.:)

4. Az új hengerfej

Miután ismét dolgozni tudtam, a munkát azzal folytattam, hogy elkezdtem a motorikus alkatrészek tisztítását, felújítását elsőképpen a karburátort.
A munka a karburátor darabokra szedésével kezdődött, majd minden alkatrészt benzinben jól átmostam.

A motorra a gyári egy torkú karburátor helyett egy kéttorkú Weber karburátor került. Ezt a karburátort a gyári szívósor módosításával lehet felszerelni. Szerencsémre a karburátorral együtt a szívósort is sikerült megvennem, így sok időt, és fejfájást sikerült megspórolnom.

Sikerült beszereznem egy új karburátor tömítéskészletet, így az összerakásnál már az ebben található alkatrészeket használtam fel. A karburátor házát a tisztítás után kívülről felpolíroztam, így szinte olyan lett, mintha most került volna le a gyártósorról.

5. A kéttorkú Weber karburátor

A következő problémát a karburátornál a légszűrő kiválasztása okozta. Mindenképpen valamilyen sportlégszűrőt szerettem volna beszerezni, de sajnos a kínálat java valamilyen kör, vagy kúp alakú sablon légszűrőből áll, ehhez a karburátorhoz pedig a téglalap formájú légszűrőház dukál.

Az interneten utánanéztem egy K&N légszűrőnek ehhez a  karburátorhoz, és sikerült is találnom, de olyan horribilis áron, hogy úgy döntöttem valamilyen más megoldást keresek.
Ekkor ajánlott egy ismerősöm egy boltot, ahol a kéttorkú dupla Weber, és Solex karburátorokhoz árulnak sportlégszűrőket. Felkerestem a boltot, és vettem is egy direktszűrőt, amit kisebb átalakításokkal sikerült felszerelnem a karburátoromra.

6. A karburátor légszűrővel

A hangjára még sokat kellett várnom sajnos, de többeknek büszkén mutattam még akkoriban a letisztított karburátort, meg vizuálisan is elég szép élményt nyújtott.

A karburátor gyárilag automata szivatóval rendelkezett, amit sikeresen kiirtottam belőle, hiszen ezzel a megoldással két vízcsővel kevesebbet kell majd beszerelni a motortérbe.

 

 

1 2 3
1.