trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
 

 

A váltó, és a futómű beépítése után darabokra lett szedve a motortér, és kezdődhetett a motortérben található alkatrészek, tisztítása és fényezése.

A motort első körben szétszedtem egészen a blokkig, egyedül a főtengely, és a dugattyúk nem kerültek ki belőle. A blokkot teljesen lemostam a rozsdát és a rajta lévő festékréteget lecsiszoltam, majd az alapozás után lefújtam metálkék színűre. Első gondolatom ismét a piros szín lett volna, de az a helyzet, hogy szinte minden motorblokk piros, ezért inkább ez nem lett az.

12. A frissen fényezett blokk

A blokk fényezése után lekerült a lendkerék, és az olajteknő is. Az olajteknő is szintén új külsőt kapott. A blokk szinte teljesen át lett mosva belülről is, így a régi olajsár maradványok teljesen eltűntek.

13. A blokk és az olajteknő

Az alkatrészek lefestése, és lakkozása után elkezdődhetett az összerakás. Mindenhova új szimmeringek, és tömítések kerültek, hogy az olajfolyást elkerüljem, ha lehet.

Az olajteknő felszerelése után felkerült a lendkerék, és kuplungszerkezet a tárcsával együtt. Az autóba új Sachs kuplung szett lett beépítve remélem, jó ideig nem kell ezért emiatt hozzányúlni majd.

14. Az új kuplung

A kuplung felszerelése, és a többi alkatrész felszerelése után jöhetett a hengerfej felrakása. Az új hengerfejbe csak a vezérműtengely lett kicserélve, valamint a későbbiekben a mechanikus AC pumpa nyílását takartam le egy vaklappal.

15. A motor a váltóval

A motor új bordásszíj tárcsát kapott, mert a meglévő elég kopottas volt már. Felkerült a motorra az új váltó is, amit korábban már felpolíroztam. Ezzel a motor készen volt a motortérbe való beemelésre. Próbaképpen feltettem az új hengerfejet is, hogy megnézzem, hogy fog mutatni majd a motor a kocsiban.:)

A blokk után következhettek az apróbb alkatrészek. Az első kezembe került tárgy a generátorom volt. Korábban már beszereztem hozzá a felújításhoz szükséges alkatrészeket, így a generátorom új állórészt, új forgórészt, új csapágyakat, új feszültségszabályzót és szénkeféket kapott.

16. A két állórész

A generátor külső házát, és az előlapját felpolíroztam, és a darabokat csak ezután tettem bele vissza. A hátsó csapágy, és a diódasor után jöhetett az új állórész, majd utána az új forgórész is.

17. A régi és az új forgórész

A forgórésszel együtt bekerültek az új szénkefék, és az új feszültségszabályzó is. Ezután az első maszk következett, majd a hűtőventillátor és az ékszíjtárcsa. Utolsó lépésként a generátortartó konzolját is felpolíroztam. Ezzel a generátor készen is volt, szépen felkerült a polcra, hogy csak fel kelljen szerelni.

 

 

1 2 3
3.