Eljött az idő, amikor készen lett az autóm, és én is készen álltam arra, hogy el tudjam hozni vidékről. Ismét autóba pattantunk, és trélerrel hazahoztuk a csupasz kasztnit, azzal a különbséggel, hogy ekkor már benne volt az új váltó, és az új futómű az autóba.
7. A frissen beszerelt váltó
Az autóba egy VW Polo ötsebességes váltója került beszerelésre. Ehhez módosítani kellett a motort és a váltót tartó bölcsőt, a váltótartó bakok felfogatását és alakját, a féltengelyeket, és a kuplungot.
8. A váltó első bakja
Mivel másik típusú váltó került az autóba, ezért a váltókulisszát is módosítani kellett. A gyári kulissza kikerült az autóból, helyére egy VW Golf váltókulissza került beszerelésre némi módosítás után. A váltó beszerelése után az egyik legnagyobb kihívást még a rudazat beállítása jelentette, amit egyedül végigcsinálni nem volt egyszerű.:)
9. A váltórudazat
Az autó gyári futóműve teljesen ki lett dobva, helyette egy VW Golf I GTI első, hűtött tárcsás fékrendszere került felszerelésre. A fékek felszereléséhez szükséges volt a gyári Golf I GTI, csonkállványának a beszerelése is, hiszen a fékeket csak így lehet beépíteni.
10. Az első futómű
A csonkállványok felszereléséhez szükséges volt a gyári gólyalábak módosítása is. Egy gyári Trabant, és egy VW Golf első gólyalábának keresztezésével sikerült egy olyan gólyalábat készíteni, amivel sikerült felszerelni a csonkállványt.
Beszerelés előtt a csonkállványokba új SKF csapágyak kerültek, valamint a féknyergeket is felújítottam. Kicserélésre kerültek a vezetőcsapok, és a dugattyú szimmeringjei is. Az autó új féktárcsákat, és fékbetéteket kapott, a féktárcsák 239-es Brembo hűtött tárcsák, a fékbetétek pedig Textar betétek.
Még a lakatolás előtt sikerült találnom olyan felniket is az autóra, amire már nagyon régóta fájt a fogam. Réges régen egy Trabanton láttam először ezt a típust, és már akkor megfogott, de mint később kiderült azon az autón csak egyszer a fotózás kedvéért volt feltéve, hiszen nem fért el rendesen. Ezért is volt szükség egyrészt a doblemezek kiszélesítésére, és ezért kellett már a lakatolás előtt megvenni a felniket.
11. A felni első próbája
Természetesen a felni már volt az autón próbaképpen, igaz akkor még gumi nélkül, de a szélesítés után mindenképpen ki kellett próbálni, hogy vajon elfér e majd összerakáskor a felni.
<Előző oldal |