trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
 

 

Eljött az idő, amikor készen lett az autóm, és én is készen álltam arra, hogy el tudjam hozni vidékről. Ismét autóba pattantunk, és trélerrel hazahoztuk a csupasz kasztnit, azzal a különbséggel, hogy ekkor már benne volt az új váltó, és az új futómű az autóba.

7. A frissen beszerelt váltó

Az autóba egy VW Polo ötsebességes váltója került beszerelésre. Ehhez módosítani kellett a motort és a váltót tartó bölcsőt, a váltótartó bakok felfogatását és alakját, a féltengelyeket, és a kuplungot.

8. A váltó első bakja

Mivel másik típusú váltó került az autóba, ezért a váltókulisszát is módosítani kellett. A gyári kulissza kikerült az autóból, helyére egy VW Golf váltókulissza került beszerelésre némi módosítás után. A váltó beszerelése után az egyik legnagyobb kihívást még a rudazat beállítása jelentette, amit egyedül végigcsinálni nem volt egyszerű.:)

9. A váltórudazat

Az autó gyári futóműve teljesen ki lett dobva, helyette egy VW Golf I GTI első, hűtött tárcsás fékrendszere került felszerelésre. A fékek felszereléséhez szükséges volt a gyári Golf I GTI, csonkállványának a beszerelése is, hiszen a fékeket csak így lehet beépíteni.

10. Az első futómű

A csonkállványok felszereléséhez szükséges volt a gyári gólyalábak módosítása is. Egy gyári Trabant, és egy VW Golf első gólyalábának keresztezésével sikerült egy olyan gólyalábat készíteni, amivel sikerült felszerelni a csonkállványt.

Beszerelés előtt a csonkállványokba új SKF csapágyak kerültek, valamint a féknyergeket is felújítottam. Kicserélésre kerültek a vezetőcsapok, és a dugattyú szimmeringjei is. Az autó új féktárcsákat, és fékbetéteket kapott, a féktárcsák 239-es Brembo hűtött tárcsák, a fékbetétek pedig Textar betétek.

Még a lakatolás előtt sikerült találnom olyan felniket is az autóra, amire már nagyon régóta fájt a fogam. Réges régen egy Trabanton láttam először ezt a típust, és már akkor megfogott, de mint később kiderült azon az autón csak egyszer a fotózás kedvéért volt feltéve, hiszen nem fért el rendesen. Ezért is volt szükség egyrészt a doblemezek kiszélesítésére, és ezért kellett már a lakatolás előtt megvenni a felniket.

11. A felni első próbája

Természetesen a felni már volt az autón próbaképpen, igaz akkor még gumi nélkül, de a szélesítés után mindenképpen ki kellett próbálni, hogy vajon elfér e majd összerakáskor a felni.

 

 

<Előző oldal

1 2 3
2.