trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

4, A Fényezés

 

A váltó beszerelése után, következett az autó építésének egyik leglátványosabb, de a legunalmasabb, és egyben a leghosszabb része a kasztni összeszerelése, gittelése, csiszolása. A művelet valamikor március végén kezdődött, és nagyjából 3 hónap után lettem vele nagy vonalakban készen.

Látványosnak azért mondanám a műveletet, mivel az autóra körbe mindenhova vadonat új gyári duroplast elemeket sikerült beszereznem, kivéve a tetőt, hiszen azt nem cseréltem le, illetve a bal első sárvédőt, mivel azt sajnos sehol nem sikerült találni. Így elmondható, hogy az autó tényleg újjá lett építve.

Sikerült szereznem két darab régi típusú íves lökhárítót, amik ahogy lenni szokott nem voltak makulátlan állapotban, de menthetőek voltak. A művelet alapos mosással, majd rozsdamarással kezdődött és ezek után következett a jól bevált drótkoronggal való csiszolás egészen addig, míg fém tiszta nem lett mindkét lökhárító.

1. A felcsiszolt hátsó lökhárító

A lökhárítók után az oldalajtók következtek. A régi ajtókat leselejteztem, hiszen eléggé korrodált állapotban voltak, és egyszerűbbnek tűnt új ajtókat vásárolni, mint az eredetieket megcsinálni. Sikerült mindkét oldalra még gyári új ajtókat vásárolni.

2. A jobb oldali ajtóváz

Gyárilag az új ajtóvázakon fekete alapozófesték található, amit érdemes eltávolítani, mert egyes helyeken nagyon jó a tapadása ugyan, de máshol pedig akár kézzel lepergethető. A fém tisztára való csiszolás pedig azért is jót tett neki, mert a raktárakban való sok-sok éves állás alatt rozsdafoltok alakultak ki, amit szintén el kell távolítani.

A csiszolás után kezdődhetett az igazi összerakás. A fém tisztára lecsiszolt ajtóvázakat, korrózió gátló alapozóval lefestettem.

3. Az ajtóváz lealapozva

Az ajtóvázakra az ajtólapokat, és a doblemezekre a sárvédőket sikaflex-el, azaz egy igazán szívós ragasztó-tömítő anyaggal ragasztottam fel, mert a későbbiekben nagyon fontos lesz az, hogy a sárvédők ha lehet, akkor ne mozogjanak az autón.

4. A sokak által ismert Sikafelx

Erre azért van szükség, mivel az autón az összes csavar, díszléc, sárvédőillesztés el lesz tüntetve, azaz azok a rések, csavarhelyek, amik gyárilag látszódnak azokat elgittelem, mert esztétikailag sokat dob a kész autó küllemén.

Ezzel a megoldással az egyetlen probléma, hogy tudtommal még soha senkinek sem sikerült ezt tartósan megoldani, azaz ha nem elég körültekintően csinálja valaki ezeknek a hézagoknak az eltüntetését, akkor nagyon gyorsan végigrepedhetnek ezek az illesztések, és ezzel tönkretéve az egész fényezést.

A következő lépés az ajtóvázra a ajtóborítás felragasztása volt sikaflex
-el.

5. Sikaflex-el bekent ajtóborítás

Az ajtóborítás, és az ajtókeret portalanítása, és zsírtalanítása után az illeszkedő felületeket mindkét testen végigkentem sikával. Itt jegyezném meg már most, hogy aki ezzel az anyaggal dolgozik, készüljön fel arra, hogy vagy védi a kezét valamivel, vagy ne menjen csajozni egy hétig…

6. Sikaflex-el bekent ajtóváz

A következő lépés a két alkatrész összeillesztése. Nem könnyű feladat, azt mondanám, hogy nem is egy emberes művelet, én éppen ezért csöppet megszenvedtem vele.

7. Az ajtó összeszerelése

A két oldal összeillesztése után az ajtót több helyen gyorsszorítóval fogattam meg, hogy fixen tartson. A leszorítások után elkezdtem a ajtólap felfogatását. Az ajtólapot a gyári csavarjaival fogattam fel, de nagyobb süllyesztéssel, mint gyárilag, hogy a gittelés után nehezebben repedjen meg.

Miután alul felül összecsavaroztam az ajtót az ajtólappal, belülről is elkentem a sikaflexet, és egy napig száradni hagytam így összefogatva.
A következő napon a megszáradt felesleges sikadarabokat szikével végigvágtam, és ezzel el és készült az egyik ajtó.

8. Az összerakott ajtó

 

1 2 3 4 5
1.