A sárvédők után gondoltam hézagállításból felcsavarozok egy ajtót. A következő képen már egy új ajtóváz van, ezen is látható, hogy nem kerek éppen az ajtó állása.
Nos, a már összeragasztott ajtóval is pontosan ugyan ez volt a helyzet, majd némi kalapálás után még mindig nem oldódott meg a gond. Ezek után jött egy 5 kilós kalapács, aminek a végeredménye egy új ajtó beszerzése, és egy új ajtóborítás beszerzése lett.:)
A régin lett egy lyuk… Máig nem értem, hogy sikerült...
15. Egy kis gond
Később kiderült, hogy valahogy a lakatolásnál egy csöppet elmászott a bódé, így némi helyreigazítás után folytatódott minden onnan ahol abbamaradt.
Miután az összes sárvédő a helyére került, és az ajtók sem mutattak nagy eltérést, jöhetett a rögzítő csavarok, és a sárvédő illesztések kigittelése. Egyszer már végigcsináltam az előző autómnál, akkor is utáltam, és tudtam, ez most sem lesz máshogy, főleg hogy ezen az autón már kicsit megnőtt a gittelési helyek száma.
Gittelés előtt a csavarhelyek és a gittelési sáv felcsiszolása a legfontosabb, utána jöhet a portalanítás, és a zsírmentesítés. Előzőt kompresszorral a legegyszerűbb megoldani, utóbbira a hígítót ajánlom, nálam legalábbis bevált.
16. A gittelés kezdete
Első lépésben csak a csavarok fejét gitteltem le, hogy minden csavarhoz rendesen jusson anyag, ne forduljon elő az, hogy légbuborék lesz netán az egyiknél, és hogy ezért reped majd meg.
17. A csavarfejek lehúzása
Ezek után jöhet a telibe gittelés. Minden sárvédő 2 rétegben van üvegszálas gittel gittelve, bízva abban, hogy minél tovább ellenáll a budapesti utaknak, és az időjárás viszontagságainak.
18. Üvegszálas csiszolás
A második réteg gittet is megcsiszolva már egy viszonylag szép felületet kaptam, amiben már nem voltak egetverően nagy hibák, és kráterek. A maradék réseket viszont üvegszálas gittel nem lehet eltüntetni, erre a célra a normál gitt való. A sárvédőket az üvegszálazás után normál gittel is 2 rétegbe végighúztam, ezzel szinte teljesen sík felületet sikerült elérnem.
19. A normál gitt felhordás után
A sárvédőknél található illesztések mellett ezen az autón a tető díszléc helyét is szerettem volna eltüntetni.
Nos, ez nem kis feladat, hiszen nem csak a díszléc felfogatásának a helyét, hanem a tető, és a tetőt leszorító peremezés illesztését is el kell tüntetni, ami korántsem mondható kétperces gyerekjátéknak. Egy fényezőnek persze lehet, könnyebben menne, de én csiszoltam egy ideig.
20. A tető csiszolásának kezdete
Elsőnek itt is egy totális csiszolással kezdtem ott, ahol a későbbiekben gittelni fogok, majd a gittelés előtt szintén portalanítás, és a zsírmentesítés következett.
Első rétegben szintén üvegszálas gittet használtam, és csak a legnagyobb réseket kentem ki, hogy mindenhova jusson biztosan. Csak a második üvegszálas gitt réteget kentem végig az egész tető szegélyén.
21. Üvegszálas gitt a tetőn
Az üvegszálas gitt után természetesen szintén a hagyományos gitt következett legalább 2 rétegben, de persze van olyan hely, ahova több jutott. A tetővonal gyárilag még véletlenül sem nevezhető egyenesnek, ez valahogy korrigálni kellett:).
<Előző oldal |