trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

 

Az ajtók összeszerelése után a sárvédők felszerelése következett. A sárvédők felszerelése előtt a doblemezeket az alapozó festék után 2 rétegben lefestettem alvázvédővel.

Időközben kialakult az is, hogy a motortérnek mi lesz a sorsa. Engedtem a rábeszélésnek, és eldöntöttem, hogy megcsinálom azt, amit eddig 4 ütemű Trabanttal még nem túl sokan, mégpedig azt, hogy csinálok egy teljesen clear motorteret. Akkor ez egyszerűen hangzott, de később már többször is megbántam az ötletet.

Az ötletet viszont már most el kellett dönteni, hiszen mindent ezek alapján kell ezek után kigondolni. Az első probléma a vezetékek elvezetése volt. Erre a célra mindkét oldalra a sárvédő mögé egy-egy 40-es taposás álló gégecsövet raktam be. Ezekbe a későbbiek folyamán bármikor bármilyen vezetéket behúzhattam, bármikor bármit módosíthattam, hiszen ha a sárvédőt egyszer felteszem, akkor azt onnan többet levenni nem igazán tanácsos.

9. A jobb első doblemez, és a gégecső

A doblemez lefestése, és természetesen a festék megszáradása után jöhetett a doblemez felragasztása az ismert módon. Ügyelni kellett, mert a szélesítés miatt kicsit nehezebben megy már fel ilyenkor a sárvédő.

Gyári sárvédőkre többek között azért volt szükség, mivel a szélesítések miatt a gyári duroplast elemek ugyan felmennek a helyükre, de a szélesítés miatt rövidebbek lesznek, így hatalmas illesztési hézagok maradhatnak. A gyári sárvédő elemek mindig hosszabbak valamennyivel, ezért azokat felszerelés után a kívánt méretre lehet alakítani.:)

10. A jobb első sárvédő felragasztva

A hátsó doblemezeknél, a sárvédő felrakása előtt ugyan ez a helyzet, az alapozó festék után jöhet az alvázvédő szintén, hiszen ezeket a helyeket később szinte lehetetlen rendesen kikenni, így sokkal egyszerűbb még most megtenni ezeket.

11. A hátsó doblemez kikenése

A sárvédők felragasztásakor ugyan úgy, mint az ajtónál a gyorsszorítók nagy segítséget nyújtanak. A hátsó doblemezeim jobban szélesítve lettek, mint az elsők, így egyedül a sárvédő felrakásához már kevéske voltam, édesapám szerencsére mindig jött segíteni odanyomni a sárvédőt, ahova kell.

Mivel a sikaflexnek kell egy jó nap, mire rendesen megszárad, ezért a sárvédőkkel csak szépen lassan lehet haladni, hacsak nincsen valakinek a raktáron 15-20 darab asztalos szorítója.:)

Persze, amíg a sárvédők száradtak, addig is volt még mit tenni, így elkezdtem a szabad fém felületeket csiszolni, előkészíteni fényezésre.

12. A hátsó sárvédő felragasztása

A sikaflex megszáradása után a felesleges kinyomódott darabokat óvatosan szikével végigvágva egészen széppé tehető a helyzet.  A kasztnin lévő felesleges darabokat is jól lekapartam, mert nem tesz jót nagyon a fényezésnek a későbbiekben.

13.. Némi felesleges sika….

A jobb oldali sárvédők után oldalára borult a kocsi a pincében, és elkezdtem alulról is alvázvédővel végigkenni a kasztnit. Gittelés után majd már nem igazán egészséges borogatni az autót feleslegesen, így ezt minél gyorsabban meg akartam oldani.

Alvázvédőnek Body alvázvédőt használtam, ebből is olyat, ami nem kátrány alapú, ezért később festhető lesz.
Az alvázvédő előtt kikentem az összes hegesztési hézagot, és illesztést Body réstömítővel, ami felhordás után néhány órával megszilárdul, és nem engedi a nedvességet befolyni a hegesztési varratok melletti résekbe.

14.. Alulról alvázvédőzés után

A kocsi aljára 3 réteg festhető Body alvázvédő került. Ez volt az utolsó állapot, hogy az autót így oldalára borítottuk. Ezek után már mindent csak aknából.

 

<Előző oldal

1 2 3 4 5
2.