trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

 

Az ajtókat is természetesen végig kellett gittelni, hogy az ottani csavarhelyeket, és az illesztési hézagokat el tudjam tüntetni.  A technika ugyan az, mint a többi esetben. Takarítás, gittelés, csiszolás, gittelés, csiszolás, sok-sok csiszolás…

22. Az ajtó gittelése

Az ajtóknál külön figyelni kell az élekre, és a lekerekítésekre, mert a gitteléssel néhány helyen az ajtó vonalaiba is beavatkozunk.

23. Az ajtó oldalról

Az ajtók után, a csomagtér tető következett. Ezzel csupán annyi bajom volt, hogy volt rajta egy zárhely, amit mindenképpen szerettem volna eltüntetni. A lyukat először üvegszál erősítésű műgyantával foltoztam be 3 erős rétegben, majd száradás után megcsiszoltam, és előbb üvegszálas, majd hagyományos gittel finomítottam a hibákat.

Az eredmény egészen megnyerő volt, hiszen a lyukat teljesen jól sikerült eltüntetni, hogy mennyire lesz tartós majd nos, az mint oly sok dolog kérdéses még természetesen.

24. A csomagtér fedél

Ezzel a kasztnin a tervezett nagyobb réseket és hézagokat sikerült eltüntetni, maradtak az apró hibák, amiből még az új sárvédőkön is rengeteg van. Ezért az autó minden négyzetcentijét átnéztem, hogy hol találok még javítandó karcolásokat, réseket.

25. A motortér

A sárvédők, illetve az egyéb finomságok gittelésével párhuzamosan mindig jutott egy kis idő a motortérre is. Na, igen ez az a része az autónak, amivel a legtöbbet szenvedtem, még úgy is, hogy olykor még segítséget is kaptam. Azzal, hogy a motortér kipakolása mellett döntöttem azzal nagyjából megtriplázódtak a gittelési gondjaim, és ezzel maga a gittelési időszak is.

Mivel elég sok mindent ki kellett még vágni ezek után az autó motorteréből (akkumulátor tartóvasak, kábeltartók, felesleges rögzítési pontok), ezért ezeknek a nyomait is el kellett tüntetni, valamint az autó doblemezei sem voltak lakatolás előtt a helyzet magaslatán, így volt rajtuk folt bőven.

Tehát a motortér gittelése szinte végigkísérte az egész gittelés idejét, sőt még tovább is. Aki majd belevág nos, annak csak kitartást tudok kívánni semmi mást. Nekem is Tibke barátom jött át olykor segíteni, mert olykor nagyon elég volt ám belőle.

Mivel jó ideje nem haladtam a motortér miatt az autóval, ezért úgy gondoltam, valami látványosat is csinálok, hogy megjöjjön a kedvem, ezért gondoltam a motorteret kivéve lealapozom az kocsit.

Első lépésben az egész autót végigcsiszoltam vizes csiszolóval kívül, belül.

26. Vizes csiszolás

Miután az egész bódét sikerült végigcsiszolnom jöhetett a mosás, és a zsírtalanítás. Az autót ilyenkor lemosni majdnem olyan unalmas dolog, mint végigcsiszolni. Sok víz, és sok türelem kérdése az egész.

27. Szilikon lemosás után

A mosás után jött a szilikon eltávolítás. Fényezés előtt mindenképpen végig kell mosni az egész autót a külön erre a célra kitalált szilikon lemosóval, na és utána erősen vigyázni arra, hogy na nagyon fogdossuk meg az autót.

28. Az ajtók is tiszták

Az autó hátulján nem csak a hátsó zárat, hanem a típusjelzést is eltüntettem. Az előző autómon még rajta volt, tetszett rajta a 601-es felirat, de most hallgattam a tanácsokra, és innen is lekerültek a típustáblák.

29. A hátfal is lemosva

 

<Előző oldal

1 2 3 4 5
4.