Mielőtt a hátsó futóműveket a helyére tehettem volna, még egy kis festenivalóm volt. Az autó alját és a doblemezeket az eredeti tervnek megfelelően lefestettem fehérre.
Pontosan ezért választottam a festhető alvázvédőt, mivel a sima alvázvédőket szinte lehetetlen rendesen színre festeni a későbbiekben. A doblemezek három réteg, az autó alja pedig két réteg magas fényű zománcfestéket kapott.
9. Fehér az alja
Sokan kérdezik, hogy ennek mi az értelme, és miért pont ilyen lett. A válasz egyszerű. Korábban írtam, hogy az első autóm a hajdani versenyautónkra hasonlított, és annak is fehér volt az alja, igazi rallyautóhoz híven:).
Azóta minden Trabim alja fehér volt, ami nekem bevált, ezért ez szintén ilyen színnel képzeltem el.
A fehér szín amellett, hogy egyedivé teszi a kocsit, mert ritka egy autó alján, emellett még valamilyen szinten praktikus is, mert ha valahol akármilyen kis rozsdásodás indul az alvázon, akkor azt rögtön lehet látni, a fehéren rögtön szemet szúr a vöröses rozsda. De éppen ez a hátránya is, hiszen a tisztán tartása nem könnyű, bár nem is lehetetlen.
A doblemezek, és az alsó festés után eljött az idő, a már kész hátsó futóművek felszerelésének. Első lépésként összeraktam a lengőkart a lengéscsillapítóval.
10. Együtt a lengécsillapító, és a lengőkar
Amikor ezzel megvoltam, jöhetett a zsír, és az új gumipogácsák berakása, majd az egész egység felcsavarozása a kocsira.
11. Fent van a hátsó futómű
Mindig is utáltam ezt a műveletet, nem igazán egyemberes mutatvány, vagy én vagyok nagyon gyenge, ezt mindenki döntse el saját maga. A lengéscsillapító felső toronygumiját is újra cseréltem és némi zsírral betettem a helyére.
12. A hátsó futóművek
A két hátsó lengőkar után a hátsó fékek összeszerelése jött. Bekerültek az új fék-munkahengerek, az új fékbetétek, az önbeállók, és az új kézifékkötelek is.
13. A hátsó fék
A fékek után bekerültek a hátsó tengely szimmeringek is, és legutoljára felkerültek a hátsó fékdobok. A fékdobokat előzőleg már elvittem felszabályoztatni, valamint egy kis átalakításon is átestek.
A négyütemű Trabant gyári osztóköre 4x98-as, de a felnik, amiket vettem, 4x100-as lyukosztásúak. Természetesen direkt lett ez a típus véve, mivel az első futóművek lecserélésével az első kerekek osztóköre is megváltozott, és azt sokkal nehezebb lenne megváltoztatni, mint a hátsókat.
14. A hátsó futómű hátulról
A hátsó fékdobon új osztókörrel új menetet vágattam a fékdobba, és ezzel nem csak az osztókör, de a felnik felfogatása is megváltozott, hiszen gyárilag tőcsavaros a hátsó dob, most pedig csavaros felfogatású lett, az első futóműhöz igazodva.
Nem tartottam jó ötletnek azt, hogy elöl csavarokkal, hátul pedig anyákkal legyenek a felnik felfogatva, és a csavarok mellett döntöttem. Igaz, kerékcserénél mindig rájövök, hogy nem volt ez akkora nagy ötlet…:)
15. Éppen hogy, de elfér
A fékdobok után felraktam hátra a felniket, és örömmel láttam, hogy minden elfért rendesen. A rugónál ugyan nem sok hely volt, de addig úgy sem tehettem semmit, míg be nem állnak rendesen a futóművek.
<Előző oldal |