5. Összeszerelés
A fényezés után végre eljött az idő, hogy a munkám végéhez közel kerüljek. Ez inkább elméletileg jelentette ezt, mintsem a gyakorlatban, de már ez is valami.
A fényezőtől hazaérve az első, és a hátsó futóművek is kikerültek az autó alól, és elkezdtem végleges összeszerelést.
A hátsó futóművekkel kezdtem, amik szerencsére az előző autómból maradtak meg. A két futómű annyiban tér el az eredetitől, hogy mindkettő meg van roppantva, én a kerekdőlést hátul így oldottam meg anno. Sokan félnek ettől a megoldástól, nekem szerencsére eddig még semmi bajom sem volt vele, bízok benne ezután sem lesz.
1.A hátsó lengőkar fém tisztán
Mivel a futóművek régebben is le voltak festve, ezért nem voltak rossz állapotban, de a régi festéket le kellett szedni. Erre a célra a mások által jól bevált kromofágot használtam. Ez egy gusztustalan szer, még a gumikesztyűt is megeszi:). Kromofágozás és az azt követő alapos mosás után csiszolókoronggal is végigcsiszoltam a lengőkarokat.
A fém tiszta lengőkarokat két rétegben Zink spray-vel lealapoztam, remélem ez javítja a korrózióállóságát majd, mert a Trabant egyik betegsége a hátsó lengőkarok eltörése.
2. A lengőkar alapozás után
Az alapozás után jöhetett a színre fújás, és a lakkozás. Sajnos december lévén nem haladtan valami jól, hiszen a hőmérséklet eléggé megnyújtotta a száradási időket, de ez már csak így szokott lenni.
3. Színrefújt lengőkar
A festés után bekerültek az új SKF csapágyak, és a hátsó tengelyek is a lengőkarokba.
A hátsó futóműhöz hozzátartoznak a hátsó lengéscsillapítók is. Ezeket korábban már elvittem felújításra, valamint fel is keményítettem őket, mert a gyári gátlók elég puhák a tapasztalataim alapján. A lengéscsillapítóknak szintén drótkoronggal álltam hozzá, így ezek is fém tiszták lettek.
Az alapozás után jöhetett a színre fújás, és a lakkozás két rétegben. Reméltem, hogy a lakkozás tartósabbá teszi a fényezéseket, mert igencsak zord helyeken vannak ezek az alkatrészek az autóban.
4. A lefestett lengéscsillapítók
A lengéscsillapítók után a rugók jöttek. Korábban már mindkét hátsó lengéscsillapítót elvittem rugókovácshoz, hogy összenyomassam őket. Erre az autó ültetése, és keményítése miatt volt szükség.
Kovácsoláskor szerencsére a régi festék szinte teljesen leégett a rugókról, ezért ezeknek a csiszolása nem okozott nagy gondot.
5. Lealapozott hátsó rugó
Alapozás után mindkét rugót szintén színre festettem, és lelakkoztam.
Miután a lengéscsillapító is készen volt, és a rugók is megszáradtak jöhetett a hátsó gátló összeszerelése.
Első lépésben befogtam a satuba a lengéscsillapítót, hogy ne ugráljon nekem jobbra, balra majd amikor én nem akarom. Második lépésként rákerült a rugó a lengéscsillapítóra.
6. Bekerült a rugó
A rugó után bekerült az ütközőgumi, majd a rugó után jöhetett a felső rugótányér. Szerencsére mivel a rugók össze lettek kovácsolva, ezért rugóösszehúzóra nem volt szükségem, a kúpos gumiközpontosítót, és anyát gond nélkül sikerült feltennem, és meghúznom.
7. A felső tag beszerelése
Ezzel el is készült a hátsó futómű fényezése, már csak az összeszerelés, és a beépítés volt hátra.
8. A kész hátsó futómű
|