trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

 

A kipufogórendszer után végre folytathattam a motortér összeszerelését, és szépen a helyére került minden apró alkatrész. A motorteret mindenféle felesleges kábeltől és alkatrésztől szeretnék megtisztítani, de természetesen vannak olyan dolgok, amiket nem lehet nélkülözni. Ezeket megpróbálom, minél jobban eldugni a szemek elöl.

A motor működéséhez szükséges elektronikát eléggé lecsupaszítottam, csak a legszükségesebb vezetékeket tartottam meg. Ilyen az olajnyomás jelző vezetéke, a hűtővíz hőmérő vezetéke, az önindító vezetéke és a gyújtáselosztónak a vezetékei. Ezeket a kábel ereket egy csőben eldugva a szívósor alatt vezettem el.

61. A motor vezetékei

A vezetékek elrejtése után, végre a helyére kerülhetett véglegesen a szívósor és a karburátor is. A benzinvezetékeket is bekötöttem, valamint a légszűrő is felkerült a helyére.

62. A karburátor

A karburátor felszerelése után a vízcsövek beszerelése következett. A gyári vízcsőrendszert szintén át kellett alakítani, mivel a kiegyenlítő tartály, a fűtőradiátor és az automata szivató vízcsöveit nem építettem be. Ezért a hátsó vízgyűjtő csövön a felesleges nyílásokat lefalaztattam. Helyére került a termosztát ház is, amit előtte felcsiszoltam és új termosztátot is szereltem bele.

63. A termosztát ház

Ezek után helyére kerülhettek a szükséges vízcsövek is. A vízcsöveket fémszövetes csövekkel váltottam ki, aminek csak optikai szerepe van ugyan, de szerintem nagyon jól néz ki a motortérben.

Felkerült az elosztófedél is, és a gyújtáskábeleket is méretre szabtam. Mivel a gyújtástrafóm eléggé messze került az eredeti helytől, és főkábelt is megpróbáltam minél jobban eldugni, ezért egy 2 méteres főkábelre volt szükségem. Az egyedi gyertyakábeleket is újakra cseréltem.

64. A vízcsövek

Bekerült a váltó bowden is, ami egy Golfból származik, tekintve hogy a váltó is abból való. A váltó bowden szinte egy az egyben stimmel a gyári kuplung pedálhoz, csak egy kis átalakítás szükséges ahhoz, hogy be lehessen kötni.

65. Már csak a hűtő hiányzik

Hátra volt még a hűtő beépítése a helyére. A helye már megvolt, de a konkrét rögzítési pontokat csak most készítettem el. A másik gond a hűtővel, a hűtőventillátor megszerzése és  felszerelése volt.

Mivel a gyári hűtőventillátor elég csúnya, és nagy is, ezért egy másik típust kerestem rá. Sajnos az eredeti terveimben szereplő darabot nem sikerült megszerezni, így egy kis bontózás után sikerült találni egy megfelelő darabot.

66. A hűtő és ventillátora

A ventillátort a hűtő gyári rögzítési helyeinél sikerült felcsavarozni egy két tartó segítségével. Ez a hűtő elég keskeny volt ahhoz, hogy a váltónak ne legyen a későbbiekben útban.

67. Bent van a hűtő is

A hűtő beszerelése és bekötése után megtörtént az első indítás. Szerencsére gyorsan beindult a motor, csak egy kis gyújtásállításra volt szükség. Nagyrészt működtek az elektromos rendszerek is, és a karburátort is sikerült beállítani annyira, hogy legyen alapjárata a motornak.

 

<Előző oldal

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
9.