trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

 

A futóművek után szintén egy olyan része következett az autóépítésnek, amit legszívesebben kihagytam volna. Ez pedig az autó kábelezése volt.
Régi szokásom, hogy az autóim elektromos rendszerét teljesen kicserélem, és ez a kábelezéssel kezdődött.

22. A kábelezés kezdete

Az autó gyári vezetékeinek nagy részét kicseréltem, valamint szinte az összes vezetéket új nyomvonalon vezettem el. A 4T Trabik egyik legrondább része a kábelezése. Ez tulajdonképpen nem változott semmit a 2T-hez képest, csak még rondább lett.

A hátulra menő vezetékek mind a padlón mennek, az első átkötések a motortérben pedig nem bent a tűzfal mögött, ahogy a 2T-ben, hanem a motortérben mentek át egyik oldalról a másikra. Mivel én az összes vezetéket szerettem volna eltüntetni a motortérből, ezért elég nagy átalakításokra volt szükség.

23. Az új biztosítéktábla

A gyári vezetékrendszert nem csak az új nyomvonalak, hanem motor miatt is erősen át kellett szabni.

A gyári motorvezérlő „elektronikák” közül csak a gyújtáselektronika az, ami megmaradt, az alapjárati elektronikát, a fűtősün áramkörét, a dupla olajnyomás ellenőrzést teljesen kiirtottam az eredeti kapcsolásból.

24. Már félig-meddig alakul

A világítási áramkör is módosult, a fényszórómagasság állítás, a hátsó ködlámpa, és a tolatólámpa teljesen kikerült belőle, a gyári világításkapcsolót pedig egy relével és egy kétállású kapcsolóval váltottam ki.

25. Az üres műszerfal, és a csatlakozók

A gyári biztosítéktáblát is egy modernebb késes biztosítéktábla váltotta ki, ez is módosította egy kicsit a gyári kapcsolást. A gyári kapcsolók helye is megváltozott, hiszen egy átalakított 2T műszerfal került bele az autóba.

26. Az első doblemez titka

A vezetékezést mindenképpen úgy kellett megoldanom, hogy ha lehet, akkor mindennek húzzak kábelt és ha lehet, akkor mindennek oda, ahova került.

A gyári séma erősen módosult, hiszen az ablakmosó tartályom a hátsó ülés mögé került, a gyújtáselektronikám a B oszlop környékére a gyújtástrafó sárvédő mögé, az akkumulátor pedig a csomagtartóba került. Ráadásul nem csak megszűntek dolgok, hanem újak is jöttek, így új volt az elektromos AC, ami a csomagtartóban kapott helyet.

27. Kábelrengeteg

Ezek az alkatrészek még közel sem voltak ahhoz, hogy beépíthessem őket, és mivel mindennek egyedi és új helye lett, ezért akkoriban elég sok fejtörést okozott, hogy sikerüljön mindent jó helyre tenni. Ez nagyjából sikerült is, csak néhány apróságot kellett az eredeti tervtől eltérő helyre tennem.

28. Kölyökképű Imi munka közben:)

A másik gondot a vezetékek elvezetése okozta, mert mindent olyan helyen vezettem el, ahol nem látszik, minden kis zugot kihasználva ezzel.

A gyári vezetékek után jöhettek a kiegészítő kábelezések. Ez a riasztó, a Hi-Fi, a központi zár, és az elektromos ablak kábeleit jelenti. Később már vitatkozni is lehetett, hogy melyik a kiegészítő kábelezés, hiszen az autó gyári vezetékezése elmaradt az utólagosan berakott rendszerek vezetékigényétől.

29. Új kábelek, új saruk

Az eredeti vezetékeknél nem is volt semmi baj, hiszen az oszlopokban, és a tetőszegélyben vígan elfértek, de a riasztó, és egyéb dolgok vezetékei még csak ezután jöttek. Eredetileg 7 vezeték megy hátra az autóban, nálam az A oszlopba 38 ér megy, plusz egy 35-ös tápkábel.:) Na igen, a tápkábel. Félreértés ne essék, ez nem a Hi-Fi-hez kellett, hanem az önindítóhoz ment az akkumulátortól, hiszen az hátra került a csomagtartóba.

Nagyjából 7-8 nap alatt lettem készen a teljes kábelezéssel. A kocsiban a kábeleken lévő összes csatlakozót újra cseréltem, és a szokásos szorító kötés mellet, minden egyes csatlakozót végigforrasztottam, és lezsugorcsöveztem.

 

<Előző oldal

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4.