AZ összes kábel behúzás után jöhetett a bekötés, és az elektromos alkatrészek beszerelése. Bekerült végre a már jó ideje megvásárolt hátsó LED-es lámpatestem is, és hátulról előrefele szépen lassan elkezdtem haladni az összeszereléssel.
30. A hátsó LED-es lámpatest
A vezetékeket behúzás után a látható, és. a nem nagyon látható helyeken is betekertem kábelspirállal, ami elég mutatós és praktikus, de utólagos szerelés szempontjából egy hatalmas hiba mindig. De úgy vagyok vele, hogy ennyit megér.
Mivel a teljes hátsó lámpatestem LED-es volt, ezért nem szerettem volna, hogy a rendszámtábla világításom hagyományos izzókból álljon, így készítettem oda is LED-es világítást. Na meg a hátsó zár motorjától a gyári nem is fért volna el:)
31. A rendszámtábla világítás beszerelve
A világítási panelek után elkezdtem a csomagtartó belső elrendezését. A csomagtartót igényesen szerettem volna összerakni, ez sikerült is úgy gondolom, de ezzel is igen csak sok idő elment.
32. A polifoam az első lépés
A sort elsőként a hátsó biztosítéktábla kialakításával kezdtem. Ezekre a biztosítékokra egyrészt azért volt szükség, mivel az akkumulátor hátra került, és az előrefele menő vezetékeket mindenképpen illik lebiztosítani, valamint a Hi-Fi-nek is ide került így a biztosítéka.
A fő gondot az okozta, hogy egyrészt látható és hozzáférhető helyen is legyenek egyszerre ezek a biztosítékok. Látni azért akartam őket, mivel szerintem jól néznek, ki, valamint, ha az egyik tönkremegy, és emiatt nem megy az autó, akkor jó lenne látni, mielőtt szétbontom az egész kocsit. Így aztán a biztosítékokat egy apalemezre szereltem fel, elé pedig egy plexilapot terveztem, amit szükség esetén le lehet bontani, és a biztosítékot ki lehet cserélni.
33. A hátsó biztosíték tábla
A biztosítékok után az akkumulátornak kellett helyet találnom, úgy hogy hozzá is lehessen férni, ha kell valamint, hogy ne látszódjon, és ne legyen útban sem. Sok próbálkozás után végül az ülés mögött találtam helyet neki.
A rögzítéshez egy zártszelvény keretet készítettem, és az akkumulátor ezen fekszik, valamint a hátsó doblemez merevítőjén. Az akkumulátor alá egy alumínium tálcát is készítettem, ha esetleg valami szivárgás lenne, valamint a doblemez, és az akkumulátor közé, egy gumilapot is tettem.
Ha már az akkumulátornál tartunk, akkor egy egyszerű darabról beszélünk, holott ezt is jó ideig kerestem, hogy milyen típust építsek be. A gyári méret szóba sem jöhetett, hiszen túlságosan „nagydarab”, a választás végül ezért esett egy japán méretű darabra.
34. Az akkumulátor
Ezek után már csak a jobb oldalon lévő kábelrengeteget kellett helyreraknom. Ide terveztem az erősítőt, tehát a Hi-Fi vezetékek összes végpontja ide érkezett.
Az erősítőt az előző autómban is kitalált módon szereltem be, és a csomagtartó burkolása is a már korábban kitalált ötlet alapján csináltam meg.
A csomagtartót először méretre vágott pozdorjalapokkal kibéleltem, ezeket rögzítettem, és a burkoló padlószőnyeget ezekre ragasztottam rá.
35. Az erősítő helye
A burkolólapon az erősítő mögötti részt kivágtam, egyfajta szerelőnyílásként, hogy ha a későbbiekben valamiért hozzá kell férni a mögötte lévő térhez, akkor az erősítő lecsavarozásával ezt gond nélkül megtehessem.
A hátsó burkoló lapok berögzítése, és kárpitozása után helyére kerülhetett az erősítő is. Az erősítő vezetékeit a burkolat mögött eltüntettem, így szerencsére nem sok minden látszik belőle a felcsavarozás után.
Véglegesen helyére került a csomagtartó központi zár motorja is, ami a csomagtartó nyitásához eléggé szükséges lesz, mert a gyári zárat ugye leszereltem, és eltüntettem.
A gyári zár helyét egy Skoda csomagtartó zár vette át, és ehhez kötöttem hozzá a központi zár motorját.
36. A hátsó zár
A csomagtartó ezzel elektromos szempontból készen is volt, már csak a hiányzó részek kárpitozása, és a benzintank beszerelése volt hátra.
Kárpitnak megfelelő anyagot nagyon sokáig kutattam mind az interneten, mind pedig az ismerőseim körében, de sehol sem találtam igazán megfelelő anyagot. A régi lelőhelyem pedig megszűnt. Így jobb híján ugyan vastagabb anyagot találtam nagy nehezen, de szerencsére a célnak megfelelt.
37. A hátfal kárpitozása
A benzintankot csakúgy, mint az előző autómban itt is az ülés mögé középre tettem be. Ez egy 40 literes tank, ami állítva került be a helyére, a tankoló nyílását pedig baloldalra vezettem ki.
Többek szerint hülyeség volt, mert ennyi erővel akkor tankolhattam volna a csomagtartóból is, és így nem lenne megtörve a bal hátsó sárvédőm vonala, de mivel nekem tetszett ez a tankbetöltő nyílás előtte is, ezért maradt ez a megoldás.
38. A benzintank és az AC
Mivel a gyári mechanikus AC nem lett volna elég az új karburátor megtáplálásához, ezért egy kisnyomású elektromos AC-t szereltem be az üzemanyag körbe. Az AC a benzintank után közvetlenül az ülés mögé került. Körbeburkoltam hangszigetelő anyaggal, hogy minél halkabb legyen.
Új benzincsövekre is szükségem volt, mivel a gyári benzincsövek az autó alján mennek végig, és én a benzincsöveket az utastérben vezettem el. Az új benzincsöveket a helyükre hajtogattam, és lefogattam, és ezek után pedig bekötöttem a benzincsöveket.
A csomagtér kárpitozás után helyére került az erősítőm is, és ezzel a csomagtér összeszerelése készen is volt. Egyedül a két mélynyomó beszerelése volt még hátra.
39. Az erősítő is a helyén.
<Előző oldal |