Miután készen volt az autó belseje, a munka ismét a motortérben várt. Korábban már bekerült az első futómű, és a motor a váltóval, most már csak a kész összeszerelés volt hátra, illetve a első elektromos eszközök bekötése.
54. A jobb oldali féltengely
A meglévő féltengelyeket darabokra szedtem, majd ezek után drótkoronggal alaposan lecsiszoltam fém tisztára. Csiszolás után Zink spray-vel lealapoztam, és csak ezután kapta meg mindkét féltengely a sárga színű fényezést.
Fényezés után lelakkoztam, hogy minél tartósabb legyen a mutatvány.
A féltengelycsuklókat elmostam, és újrazsírozva összeraktam őket. Mind a külső, mind a belső oldalra új gumiharangok kerültek. Nagyjából fél kiló grafitos zsír kellet a két féltengely összeszereléséhez.
55. Az összeszerelt féltengelyek
A féltengelyeket ezek után beszereltem a helyükre. A gumiharangokhoz szerencsére mellékeltek új csavarokat is a belső csuklóhoz, így ezeket nem kellett külön beszerezni.
56. A motortér alulról
A féltengelyek után egy újabb feladat várt, mégpedig az új hűtő beszerelése. Mivel nem a gyári hűtő, hanem egy kiegyenlítő tartállyal egybeépített új hűtő került beszerelésre, ezért ennek a rögzítési pontjait a kitalálás után meg is kellett oldani.
Ezt mindenképpen gyorsan meg kellett csinálnom, mivel az autó a kipufogóshoz már be volt jelentve, és ahhoz, hogy ne legyen útban a kipufogónak a hűtő, ezért azt be kellett tennem a helyére, a méretek miatt. Ezek után végre levihettem az autót a kipufogóshoz.
57. Útra készen
Gyorsan bekerült egy első szélvédő is, mivel egy napot kint állt az autó az utcán. Kora reggel gyorsan lehúztuk az autót a műhelybe, és este már mehettem is érte.
58. Az új 4-2-1 leömlő
Az autóra teljesen új kipufogó rendszer került. A sort egy 4-2-1 leömlő nyitja, majd egy tűzkarikás csatlakozás után két dob után távozik az égéstérből a gáz. Az egész rendszer aluprotirozott csövekből és lemezekből készült.
59. A középdob, és a tűzkarika
A hátsó dob vége csakúgy, mint az eddigi autóimon a bal oldali kerék előtt, és a bal oldali küszöb mögött végződik. Nem szeretem a nagy és vastag króm kipufogókat, amik ott figyelnek az autók végén, valamint nekem valamiért nem tetszik a hátsó kipufogó kivezetés a Trabin.
60. A hátsó kipufogódob
<Előző oldal |