trabant.prokee.hu
Összeszerelés Főoldal Miért? Lakatolás Csiszolás Alapozás Fényezés Összeszerelés
 
  s

 

Miután készen volt az autó belseje, a munka ismét a motortérben várt. Korábban már bekerült az első futómű, és a motor a váltóval, most már csak a kész összeszerelés volt hátra, illetve a első elektromos eszközök bekötése.

 

54. A jobb oldali féltengely

 

A meglévő féltengelyeket darabokra szedtem, majd ezek után drótkoronggal alaposan lecsiszoltam fém tisztára. Csiszolás után Zink spray-vel lealapoztam, és csak ezután kapta meg mindkét féltengely a sárga színű fényezést.

Fényezés után lelakkoztam, hogy minél tartósabb legyen a mutatvány.

 

A féltengelycsuklókat elmostam, és újrazsírozva összeraktam őket. Mind a külső, mind a belső oldalra új gumiharangok kerültek. Nagyjából fél kiló grafitos zsír kellet a két féltengely összeszereléséhez.

55. Az összeszerelt féltengelyek

A féltengelyeket ezek után beszereltem a helyükre. A gumiharangokhoz szerencsére mellékeltek új csavarokat is a belső csuklóhoz, így ezeket nem kellett külön beszerezni.

56. A motortér alulról

A féltengelyek után egy újabb feladat várt, mégpedig az új hűtő beszerelése. Mivel nem a gyári hűtő, hanem egy kiegyenlítő tartállyal egybeépített új hűtő került beszerelésre, ezért ennek a rögzítési pontjait a kitalálás után meg is kellett oldani.

Ezt mindenképpen gyorsan meg kellett csinálnom, mivel az autó a kipufogóshoz már be volt jelentve, és ahhoz, hogy ne legyen útban a kipufogónak a hűtő, ezért azt be kellett tennem a helyére, a méretek miatt. Ezek után végre levihettem az autót a kipufogóshoz.

57. Útra készen

Gyorsan bekerült egy első szélvédő is, mivel egy napot kint állt az autó az utcán. Kora reggel gyorsan lehúztuk az autót a műhelybe, és este már mehettem is érte.

58. Az új 4-2-1 leömlő

Az autóra teljesen új kipufogó rendszer került. A sort egy 4-2-1 leömlő nyitja, majd egy tűzkarikás csatlakozás után két dob után távozik az égéstérből a gáz. Az egész rendszer aluprotirozott csövekből és lemezekből készült.

59. A középdob, és a tűzkarika

A hátsó dob vége csakúgy, mint az eddigi autóimon a bal oldali kerék előtt, és a bal oldali küszöb mögött végződik. Nem szeretem a nagy és vastag króm kipufogókat, amik ott figyelnek az autók végén, valamint nekem valamiért nem tetszik a hátsó kipufogó kivezetés a Trabin.

60. A hátsó kipufogódob

 

<Előző oldal

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
8.